Gå till innehåll

DVD-R, Vilket märke


Tyl

Recommended Posts

Efterssom framtiden inte är här så vet nog ingen vilka dom bästa skivorna är, men jag vet vad du menar. :)

 

Jag använder Verbatim Advanced AZO DVD-R efterssom Verbatim är ett erkänt märke. Men jag undrar precis som du hur lång tid dom håller. Jag har två stycken DVD-skivor jag bränt liggandes på fönstekarmen med sol på sig och testar med jämna mellanrum och hitills har dom fungerat. Dom har legat i 1.5 månader nu så det är ju inget långt test. (Nördvarning? ;) )

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Rogge]Jag har två stycken DVD-skivor jag bränt liggandes på fönstekarmen med sol på sig och testar med jämna mellanrum och hitills har dom fungerat. Dom har legat i 1.5 månader nu så det är ju inget långt test. (Nördvarning? ;) )[/citat]

 

Haha ;) Men håll oss uppdaterade :p

Länk till kommentar
Share on other sites

Runt 10-20 år har jag hört att skivor skall hålla. Tyvärr kan jag inte ange någon mera specifikt tidpunkt, men det skiljer mycket från skiva till skiva. Tryckta skivor skall tydligen hålla längre än brända också.

 

Rent generellt skulle jag rekommendera att satsa på ett känt märke, även om det kostar lite mera.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...