Tyl Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Vilka DVD-R är de bästa att spara sina filmer på då det gäller kvalitet, färg för framtiden?? Hälsar Tyl 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Efterssom framtiden inte är här så vet nog ingen vilka dom bästa skivorna är, men jag vet vad du menar. :) Jag använder Verbatim Advanced AZO DVD-R efterssom Verbatim är ett erkänt märke. Men jag undrar precis som du hur lång tid dom håller. Jag har två stycken DVD-skivor jag bränt liggandes på fönstekarmen med sol på sig och testar med jämna mellanrum och hitills har dom fungerat. Dom har legat i 1.5 månader nu så det är ju inget långt test. (Nördvarning? ;) ) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 [citat=Rogge]Jag har två stycken DVD-skivor jag bränt liggandes på fönstekarmen med sol på sig och testar med jämna mellanrum och hitills har dom fungerat. Dom har legat i 1.5 månader nu så det är ju inget långt test. (Nördvarning? ;) )[/citat] Haha ;) Men håll oss uppdaterade :p 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 [citat=woxaz]Men håll oss uppdaterade :p[/citat] Javisst! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Denniz PoP Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Runt 10-20 år har jag hört att skivor skall hålla. Tyvärr kan jag inte ange någon mera specifikt tidpunkt, men det skiljer mycket från skiva till skiva. Tryckta skivor skall tydligen hålla längre än brända också. Rent generellt skulle jag rekommendera att satsa på ett känt märke, även om det kostar lite mera. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts