limp019 Posted June 21, 2005 Posted June 21, 2005 Jag är helt ny i detta med att göra film och allt med det. Jag har adobe premiere pro 1.5. Nu har jag filmat lite och tänkte lägga in det på datorn men faattar ingenting. Jag tryckte på capture i programen och fick uppen en ruta.. men när jag startar kameran och ska ta in det jag vill ha från det jag filmat händer det inte ett smack.. står högst upp i den rutan som kommer upp.. "Capture Device Offline" jag kör med vanlig USB 2.0 kabel 0 Quote
Rogge Posted June 21, 2005 Posted June 21, 2005 [citat=limp019]jag kör med vanlig USB 2.0 kabel[/citat] Premiere Pro kan bara fånga via Firewire. http://www.adobe.com/products/premiere/systemreqs.html /Roger 0 Quote
maxv Posted July 4, 2005 Posted July 4, 2005 Man måste ha firewire till alla program. Du måste sätta in ett firewire kort i datorn och köpa en firewire-kabel. USB-kabeln är bara till för att föra över stillbilder... 0 Quote
Rogge Posted July 5, 2005 Posted July 5, 2005 [citat=Apeman90]Jag får in min film i datorn via usb =)[/citat] Kan du alltså fånga film i Premiere Pro via USB? 0 Quote
Recommended Posts