Gå till innehåll

Vad heter filmen?


Gruffman

Recommended Posts

Okej.

Har en liten fråga om en film. Minns väldigt lite av handlingen samt inga skådespelare som medverkar. Därav är detta lite av en chansning. Har för mig att filmen var kanon och skulle vilja se den igen.

 

Det mesta utspelar sig på ett påhittat försäkringsbolag som blåser människor genom att sälja försäkringar som inte finns. De håller till i någon lagerlokal eller liknande. Fan, minns verkligen inte mer. Hade för mig att Giovanni Ribisi var med i filmen men kunde inte hitta den på IMDB när jag sökte på honom, så det känns som jag har missminnt mig på den punkten. Skulle tippa på att den är inspelad i mitten på 90-talet någonstans. Den är definitivt inte rykande färsk iaf då det var ruggigt längesedan jag såg den, och då tror jag det var på tv1000.

 

Hursomhelst. Inte mycket ledtrådar. Men om det ringer någon klocka hos någon är jag tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det var inte fastigheter de försökte sälja? Finns nämligen en film som vagt påminner om det du beskriver där de säljer fastigheter, eller rättare sagt försöker sälja fastigheter. Filmen heter Glengarry Glen Ross och torde vara från början eller mitten av 90-talet....Många kända namn med som Jack Lemmon, Kevin Spacey, Al Pacino, Alec Baldwin m.fl. Du kan ju slå på IMDB och se om du känner igen den....

Länk till kommentar
Share on other sites

Boiler Room var det ja. Tackar tackar.

Att den är från 2000 förvånar mig. Men man ser vad man missminner sig.

Nåväl. Tack för detta. Får kolla in den om den verkligen är bra. Vin Diesel låter ju inte lovande, men kanske.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...