Lukas Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Är det någon här som färgkorigerar sina filmer? Någon som är bra på det skulle väl kunna förklara lite om hur man göra och allt som har med det att göra, eller om någon vet tutorials på nätet så skulle jag bli glad. Använder Premiere Pro så de skulle va bra om ni förklarade för det programet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Du kan ju leta lite i "Filmlook" trådarna. Där tror jag garanterat att du kan få svar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 [citat=Lukas]Är det någon här som färgkorigerar sina filmer? Någon som är bra på det skulle väl kunna förklara lite om hur man göra och allt som har med det att göra, eller om någon vet tutorials på nätet så skulle jag bli glad.[/citat] Att förklara allt om färgkorrigering tar för lång tid plus att jag kan långt ifrån allt själv. ;) Jag färgkorrigerar en del av det jag gör och det är mycket trial and error i början innan man fått in hur man gör. Glöm inte att aldrig använda dig av din datorskärm när du gör det, använd alltid en tv-monitor. Om du inte gör det lär du märka att du korrigerar färgerna felaktigt med dåligt/katastofalt resultat. allt/hur/varför/när/mm: Google - color corrector Google - color corrector+tutorial Premiere Pro - Correct color in video /Roger 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts