Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är det någon här som färgkorigerar sina filmer? Någon som är bra på det skulle väl kunna förklara lite om hur man göra och allt som har med det att göra, eller om någon vet tutorials på nätet så skulle jag bli glad.

Använder Premiere Pro så de skulle va bra om ni förklarade för det programet.

Postad

[citat=Lukas]Är det någon här som färgkorigerar sina filmer? Någon som är bra på det skulle väl kunna förklara lite om hur man göra och allt som har med det att göra, eller om någon vet tutorials på nätet så skulle jag bli glad.[/citat]

Att förklara allt om färgkorrigering tar för lång tid plus att jag kan långt ifrån allt själv. ;) Jag färgkorrigerar en del av det jag gör och det är mycket trial and error i början innan man fått in hur man gör.

Glöm inte att aldrig använda dig av din datorskärm när du gör det, använd alltid en tv-monitor. Om du inte gör det lär du märka att du korrigerar färgerna felaktigt med dåligt/katastofalt resultat.

allt/hur/varför/när/mm:

Google - color corrector

Google - color corrector+tutorial

Premiere Pro - Correct color in video

/Roger

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...