erreth Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 försöker lägga en text på ett klipp i vegas 5 så jag tar generated media > text > default text med en transparent bakgrund men bakgrunden av texten blir ändå svart när jag lägger in den i filmen, på själva klipp rutan är det fortfarande en text med grårutig (transperant) bakgrund men på preview rutan blir bakgrunden svart. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ior Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Om du gör precis som du säger (Insert generated media | Text) utan att ändra presets (välj inte 'Transparent') ska bakgrunden som standard bli transparent. Det har alltid funkat så för mig i Vegas iaf. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscar_x Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 tja, ser att det är att gamalt inlägg men jag har samma problem med vegas 6.0. Även om man ställer in att bakgrunden skall vara transparent så blir den svart i preview rutan, men inte i klipprutan. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts