Gå till innehåll

Goodbye, Farewell, Auf Wiedersehen


Recommended Posts

Det var en underhållande film tycker jag. Roligt hur det lektes med effekterna och även slutet var ganska så överraskande, och roligt. Jag förstår visseligen varför han dricker så mycket när han inte får i sig något ;)

 

Dock var det några saker som jag tyckte inte passade in personligen, plötsliga handkamera när resten var ofta på stativ. Sedan var många saker ganska så utdraget, kunde kanske tagit bort eller gjort om någon parkbänkscen och clownjobbet? För jobbet fattar jag att han ska försöka tjäna pengar och så, men det kändes som det bara försvann plötsligt och var orelevant i berättelsen vid senare i filmen.

 

Upprepningarna störde jag inte mig så extremt på ändå, finns filmer som jag vill bara skrika på "det vet vi redan fortsätt". Antar att det var den annolunda berättarstilen som höll mig fast och intresserad genom hela filmen. Stort plus för kreativiteten.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Davio]Dock var det några saker som jag tyckte inte passade in personligen, plötsliga handkamera när resten var ofta på stativ. Sedan var många saker ganska så utdraget, kunde kanske tagit bort eller gjort om någon parkbänkscen och clownjobbet? För jobbet fattar jag att han ska försöka tjäna pengar och så, men det kändes som det bara försvann plötsligt och var orelevant i berättelsen vid senare i filmen.[/citat]

Handkamera var först tänkt enbart då man såg ur hans perspektiv; i klippningen märkte vi dock att vi inte ville dölja vissa saker med Rederietansiktena/blålila effekten. Det visade sig passa bättre att ha med klippen precis som de var.

 

Jag håller med om att vissa scener är utdragna och överflödiga. Det är svårigheten när man jobbar i ett filmkollektiv, alla accepterar inte alltid Kill Your Darlings. Ett klart exempel på när det kan vara bra med en regissör. Jag och en till jobbar så att vi är två som regisserar/klipper tillsammans; vi vägrar lämna den andre ensam, för då kommer något fel/dåligt smyga in. Vi litar inte på varandra. :) (Befogat!)

 

Vi testade en annan klippning då clownjobben varvades med bänkarna, men för att inte förvirra publiken satte vi (inte utan ganska hård diskussion bör tilläggas) samman alla klipp till varsin del.

 

Hela produktionen gjordes på 2½ vecka skiftet januari/februari. (Manuset hade klurats lite på under december, men spikades en vecka före produktionsstart.) I efterhand känner man att det skulle varit skönt om man hade kunnat lägga det ifrån sig en vecka eller två och därefter fortsätta, men deadline är deadline.

 

Tack så jättemycket för synpunkterna!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...