Joe Hill Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Hej Jag är precis nykomling i premiere pro, och har en fråga som säkert har besvarats ett antal gånger tidigare. Men jag hittade ingen då jag sökte i tidigare foruminlägg, så jag frågar den igen... Problemet är att när jag renderat det färdiga projektet på datorn, uppstår horisontella linjer i filmen på datorn. Dessa linjer syns inte då jag arbetar med filmen eller då jag kollar på den i mappen den ligger i, utanför pp programmet.. Kan det ha att göra med att jag valde "32khz PAL när jag startade ett nytt projekt"? Eller vad kan det vara för problem tror ni? Vilket PAL alternativ väljer ni? i projekt starten? Tack på förhand 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelGarion Raptor Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 de som vet säger att horisontella linjer är helt naturligt om man inte interlacear.. och att det spelar ingen roll om man kollar på slutresultatet typ på tv.. men om man vill kolla på datorn så ska man deinterlacea.. finns nog under arkiv menyn.. 32hertz el 48 hertz hmm.. skulle också vilja veta vad skillnaden är.. 48 är väl tv.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e93mw Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 32 eller 48 kHz handlar om vilken frekvens ljudsignalen har och har alltså inget att göra med det problem som du beskriver. Jag tror det finns nån tråd nånstans som beskriver hur man kan lösa problemet som beror på fel fältordning (field order). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts