Jump to content

linjer och sudd som har kommit efter att ha lagt in det på datorn?

Marcus21

Recommended Posts

håller nu på med ett filmprojekt på skolan och ska vara färdig innan nu på fredag helst.. så är väldigt tacksam för svar:)

när jag har filmat.. och har lagt in filmen min på datorn, så blir bilden bra (När ingenting rör sig i bilden) men när nånting rör sig i bilden så blir det som linjer, sudd runt eller vad man kan säga:S

Hur gör man då för att få bort suddet? är det jag som har gjort fel när jag la in det på datorn, eller när jag filmade?

eller är det kameran som det är fel på?

Jag går medieprogrammet och vi använder nån sony kamera som kostar kanske nånting mellan 30-40 tusen kr så det borde igentligen inte vara kamerans fel.. eller vad vet man:P

Vädigt tacksam för svar!

Jag tror att problemet beror på det faktum att du tittar på filmen på en datorskärm. Om du tittar på samma film på en tv så kommer det att vara borta. Du kan även prova att exportera en bild (inte Print Screen) direkt från Vegas och välja att du skall Deinterlace:a bilden du exporterar. Prova det och se om det ser likadant ut.

Film som är interlacad ser alltid mer eller mindre dålig ut på en datorskärm.

/Roger