Rikard Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 Vår senaste film. Gjord på en eftermiddag. Klippt under en natt. http://www.stive.se/filmer/doden.mov (Quicktime, såklart.) Kommentarer? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted May 16, 2005 Share Posted May 16, 2005 Det sprang en joggare förbi i bakgrunden ca 1/4 del in i filmen. Jag trodde det var nått som hörde till, så jag väntade på att joggarens roll skulle komma nån gång. Är filmen lite inpirerat av den berömda schackscenen? Som fan av stumfilm gillade jag stumfilmskänslan av filmen även om musiken inte riktigt synkade med handlingen, men det gör ingenting. Det är inte lätt att berätta med enbart bilder, men det verkar ni lyckats med. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Posted May 16, 2005 Author Share Posted May 16, 2005 [citat=gorse]Det sprang en joggare förbi i bakgrunden ca 1/4 del in i filmen. Jag trodde det var nått som hörde till, så jag väntade på att joggarens roll skulle komma nån gång. Är filmen lite inpirerat av den berömda schackscenen? Som fan av stumfilm gillade jag stumfilmskänslan av filmen även om musiken inte riktigt synkade med handlingen, men det gör ingenting. Det är inte lätt att berätta med enbart bilder, men det verkar ni lyckats med.[/citat] Stämmer! Den är inspirerad av schackscenen i Det sjunde inseglet. (alternativt parodin i Yrrol). Joggaren är likt ett märke över att det är vi som har gjort filmen:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted May 16, 2005 Share Posted May 16, 2005 Fränt. Men appråpå joggaren, jag vet inte riktigt om jag skall klaga eller inte. I en annan film, en skräckis i ett parkeringsgarage så passerade skådespelarna en _röd_ bil. Eftersom bilen var röd, fick den uppmärksamhet fast bilen inte spelade någon roll i filmen. Det var lätt att tro att bilen skulle skulle få betydelse senare i filmen. Det fick den inte. Jag tyckte joggaren blev lite samma sak. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kontroll Posted May 16, 2005 Share Posted May 16, 2005 Fler filmer i Stivesanda är på väg upp. Kanske en Krafwerkvideo som vi gjorde i skolan eller The Linz om vi fan börjar jobba på den snart. JOggaren är bara med för att det inte ska bli för seriöst. Tyvärr märker man inte att han är halvnaken. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts