Jump to content

Döden

Rikard

Recommended Posts

Det sprang en joggare förbi i bakgrunden ca 1/4 del in i filmen. Jag trodde det var nått som hörde till, så jag väntade på att joggarens roll skulle komma nån gång.

Är filmen lite inpirerat av den berömda schackscenen? Som fan av stumfilm gillade jag stumfilmskänslan av filmen även om musiken inte riktigt synkade med handlingen, men det gör ingenting. Det är inte lätt att berätta med enbart bilder, men det verkar ni lyckats med.

[citat=gorse]Det sprang en joggare förbi i bakgrunden ca 1/4 del in i filmen. Jag trodde det var nått som hörde till, så jag väntade på att joggarens roll skulle komma nån gång.

Är filmen lite inpirerat av den berömda schackscenen? Som fan av stumfilm gillade jag stumfilmskänslan av filmen även om musiken inte riktigt synkade med handlingen, men det gör ingenting. Det är inte lätt att berätta med enbart bilder, men det verkar ni lyckats med.[/citat]

Stämmer! Den är inspirerad av schackscenen i Det sjunde inseglet. (alternativt parodin i Yrrol). Joggaren är likt ett märke över att det är vi som har gjort filmen:)

Fränt. Men appråpå joggaren, jag vet inte riktigt om jag skall klaga eller inte. I en annan film, en skräckis i ett parkeringsgarage så passerade skådespelarna en _röd_ bil. Eftersom bilen var röd, fick den uppmärksamhet fast bilen inte spelade någon roll i filmen. Det var lätt att tro att bilen skulle skulle få betydelse senare i filmen. Det fick den inte. Jag tyckte joggaren blev lite samma sak.

Fler filmer i Stivesanda är på väg upp. Kanske en Krafwerkvideo som vi gjorde i skolan eller The Linz om vi fan börjar jobba på den snart. JOggaren är bara med för att det inte ska bli för seriöst. Tyvärr märker man inte att han är halvnaken.