DotStudio Posted July 28, 2002 Posted July 28, 2002 Hejsan. Jag har Pinnacle DC10plus med Pinnacle Studio 7.13 och kör det på Windows XP Home Ed. När jag ska capture mina "Färg" filmer så blir dom i Svart/Vitt jag har frågat denna frågan i många forum, och fått många olika svar men dt svaret som "kan" vara lösningen är en liten bug i pinnacles system som gör att det blir svart/vitt. Problemet i sig sägs vara en fil som ska bytas ut, jag har endast hittat denna fil att ladda ner för Windows98 men inte för XP, så om ni har eller känner nån som kan veta var man kan hitta denna fil för xp så blir jag glad. 0 Quote
ungfilmare Posted July 30, 2002 Posted July 30, 2002 Du är helt säker på att du inte har färgsättningen fel-inställd när du ligger under fliken capture; på Pinnacles program kan man ju själv reglera den... vore jobbigt om du inte har flyttat på den innan du trixar med filer. //Olle\\ 0 Quote
DotStudio Posted July 31, 2002 Author Posted July 31, 2002 Hmm... om du menar dom där Hue - brightnesx etc... som man kan dra upp och ner så ligger alla dom på mitten (standard) läget. 0 Quote
ungfilmare Posted August 2, 2002 Posted August 2, 2002 okey, då vet jag tyvärr inte hur du skall göra. 0 Quote
henrik sandén Posted August 4, 2002 Posted August 4, 2002 Antar att du har koll på det... men kanske är någon SVHS inställning som är fel... Att det är inställt på super VHS men endast skickar en composit-signal ? Isåfall blir det svartvitt... men men... 0 Quote
bulten Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 tjena tjena, har ingen direkt lösning på problemet så, men kan du inte uppgradera till studio 9?? de är bra mycke bättre än 7an. 0 Quote
Recommended Posts