Jump to content

Hjälp med manus...

RBJ
 Share

Recommended Posts

Hej jag behöver eran hjälp och inspiration hur man tar sig vidare när man skriver ett manus. Jag hinner bli irriterad över att det inte blir så som jag vill (även fast det är first draft) så jag stannar upp och tillslut börjar jag om. Det brukar ofta hända vid sida 20-25 om ens det. 

Sen kommer jag aldrig riktigt vidare i min berättelse och hur jag vill ha det, det känns som allt går för snabbt och att dialogerna inte håller måttet.  

Jag vet om de olika strukteringsformerna och planering och allt där till, men det ger sig ändå inte.

spretigt inlägg men om någon med erfarenhet har några tips så skulle jag bli extremt glad. Jag brinner för det här men som sagt så fastnar jag REJÄLT på vägen. 

Tacksam för all hjälp jag kan få

Mvh 🙂

Anslut dig till närmaste amatörteater. Diskutera med gänget där allt eftersom din pjäs blir längre. Så att du får återkoppling. Efter att ha skrivit några pjäser som blivit uppsatta så lär det gå lättare att skriva långfilmsmanus.

Skriv något kort. Spela in. Lär av det. Skriv gradvis längre. När du ser vad som fungerar så blir det lättare för dig att skriva något långt.

Skriv något kort. Förvandla det till tecknad serie. Skriv gradvis längre. När du blir van att se det färdiga resultatet framför dig så går det lättare att skriva långt filmmanus.