final_cut Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Någon som skulle säga att TARGETS - eller Levande Mål som den heter på svenska, av Peter Bogdanovich, är en bra film? Hört talas om den i EASY RIDERS, RAGING BULLS... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Nu var det väääldigt länge sedan jag såg den men jag kommer ihåg den som en klart sevärd film. Den var väl gjord väldigt snabbt och med väldigt låg budget om jag inte minns fel. Hmm, nu blev jag sugen att se den igen bara för det. Finns den ute i någon DVD-utgåva? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OSHE_Ante Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 ja finns på discshop....jag tycker targets är en bra film.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
final_cut Posted May 3, 2005 Author Share Posted May 3, 2005 Jag gillar denna del av den amerikanska filmhistorien, och är inställd på att jag kommer att gilla den. Den lär vara rätt så fyndig - Karloff spelar en åldrande skräckfilmsstjärna som tycker att skräckfilmerna har blivit tama jämfört med verkligheten, samtidigt som en galning börjar meja ner folk. Leonard Maltin gav den i alla fall 3 ½ av 4. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts