_nemo_ Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Jag ökade idag på min dvd-samling lite med b.la. 1 kurosawa-film, Kagemusha. Jag är sugen på att köpa flera, så min fråga är..... Vilken är den bästa Kurosawa-filmen??? (Jag har redan Yojimbo, seven samurai, ran, den vilda flykten och nu kagemusha då....) Ps. Om er favorit är någon av de jag har så kan ni säga den....men ge gärna några tips på andra bra då också :). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter R Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Fler tips... Sanjuro från 1962 Dersu Uzala (Vägvisaren) från 1975 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
final_cut Posted April 30, 2005 Share Posted April 30, 2005 Vad sägs om Kurosawas version av Hamlet (ni vet, den där historien där alla dör). På svenska heter den ONDA MÄN SOVER GOTT och så REVOLVERN, homage till Warner Bros. -deckarna... Har sett varken eller, så vad vet jag. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted May 2, 2005 Author Share Posted May 2, 2005 Inga fler som kan ge något tips? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts