Hane Posted April 26, 2005 Posted April 26, 2005 Behöver ett program som kan spela in vad som händer på datorskärmen och sedan spara det som en videofil. Har hittat rätt många program som gör just detta problemet är att det verkar belasta datorn rätt hårt och många av klippen blir väldigt hackiga. Jag undrar om här finns någon som har erfarenhet av denna typen av program och har något bra fungerande att rekomendera? 0 Quote
Anhool Posted April 26, 2005 Posted April 26, 2005 Camtasia Studio är nog det bästa, iallafall till pc. Jag har använder det och det blir inga prestandaproblem. 0 Quote
Hane Posted April 26, 2005 Author Posted April 26, 2005 Man tackar Anhool, camtasia fungerade alldeles utmärkt, inte ett spår av problemen som de andra programen hade!! 0 Quote
occasus Posted April 26, 2005 Posted April 26, 2005 MandSoft Screen Movie Studio funkar fint för mig. 0 Quote
jmalmsten Posted April 27, 2005 Posted April 27, 2005 När en kompis hade problem med prestandan i skärmfångaren fraps började han köra det han ville fånga på en annan dator och sedan koppla video ut från den till video in på sin egen dator... nu kan han köra riktigt höga upplösningar på spel eller liknande och ändå ha hög fps på videon... Jag vet, det är fusk, men det funkar... 0 Quote
ash Posted April 28, 2005 Posted April 28, 2005 varför skulle det va fusk? påhittigt skulle jag kalla det 0 Quote
walfridson Posted April 28, 2005 Posted April 28, 2005 Hypercam, windows medianecoder, fraps, macromedia har nått... Finns massa. 0 Quote
Anhool Posted April 28, 2005 Posted April 28, 2005 Fraps kan du bara reca medans du tex. spelar spel. Det går inte att spela in i tex. ett videoredigerinsprogram 0 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.