magka029 Posted July 28, 2002 Posted July 28, 2002 Hur kan man enklast överföra film skapad i Windows Moviemaker till VHS för att t.ex.skapa stillbilder mellan videoklippen på videon? 0 Quote
Ronnie Posted July 29, 2002 Posted July 29, 2002 Ett grafikkort med TV-out så kan du köra signalen direkt till TV/Videon. Jag vet inte vad Windows Movie Maker har för exporteringsmöjligheter, annars kanske du kan använda t.ex. http://tvtool.info/index_e.htm för att spela in på vhs. Shareware versionen på TVTool har tidsbegränsning på tio minuter tror jag, men det räcker för att spela upp kortare klipp. 0 Quote
magka029 Posted July 30, 2002 Author Posted July 30, 2002 Men hur gör jag för att börja exportera filmen till videon i det programmet? Jag hittar ingen export eller liknande. 0 Quote
Wombator Posted November 13, 2002 Posted November 13, 2002 Eftersom min dv kamera inte har dv-in så undrar jag hur man kan fixa ut filmer från datorn till vhs... Mitt videokort har en svideo out eller nåt, kan man inte bara stoppa in den i vidoen?? jag testade via en scart men svideo uttag men jag får det inte att funka.. nån som är duktig inom detta området som kan ge mig lite tips om detta eller om andra sätt att fixa problemet =/ TENKJO! (tror inte mitt grafikkort har tv out btw) 0 Quote
Recommended Posts