Gå till innehåll

Delita gamla projekt i Pinnacle Studio 9


anders10

Recommended Posts

Ändrar rubriken!

Frågan är den samma. Är det någon som vet hur jag tar bort gamla projekt ifrån Studio 9? Har hur många gamla filmer som helst som bara ligger och tar plats. Ringde Pinnacles support, men dom hade som vanligt inte en aning om hur jag skulle göra. Det var i och för sig väntat.! Skulle även vilja veta hur jag tar bort gammal musik som jag lagt på mina filmer. Alltså gamla titlar. Det borde ju inte vara så kompliserat.. Är det någon som vet?

Mycket tacksam för svar!

 

Vänligen

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

hej

hum jag förstår inte riktigt dit problem...

men de ä vell bara att markera den filmsnut \ musik du vill ta bort och trycka på delit !?!?!

 

eller om du menar hur du får bort dom gammla sparade projekten söker du ju bara upp dom på hårdisken trycker delit sen ä de borta !!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=freddda]hej

hum jag förstår inte riktigt dit problem...

men de ä vell bara att markera den filmsnut \ musik du vill ta bort och trycka på delit !?!?!

 

eller om du menar hur du får bort dom gammla sparade projekten söker du ju bara upp dom på hårdisken trycker delit sen ä de borta !![/citat]

 

Om jag startar studio och går in i open projects, så ligger alla projekt där. ( I

My Projects) Om jag markerar ett och trycker på delite så frågar den om jag vill flytta den till papperskorgen. Och det är ju precis vad jag vill. Problemet är att det är bara ikonen i " My Projects" som flyttas, inte hela filmen.

Den ligger snyggt och fint kvar som ex: video 1. avi eller video 2. avi. Så fastän jag markerar den aktuella filmen i my projects och delitar den så försvinner den inte. Jag har rensat ut 7-8 filmer i my projects men när jag startar upp programmet och befinner mig i "Edit-läge" kan jag på "rull-remsan"

hitta alla filmerna även dom som jag precis delitat.

 

Förstår ni hur jag menar?

Vänligen

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Man får väl anta att du, precis som många andra använder Microsoft Windows. Och då är det ju bara att starta Utforskaren och kila iväg till rätt mapp där filmerna ligger - och ta bort dom. Det är ju hur enkelt som helst!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=arvid]Man får väl anta att du, precis som många andra använder Microsoft Windows. Och då är det ju bara att starta Utforskaren och kila iväg till rätt mapp där filmerna ligger - och ta bort dom. Det är ju hur enkelt som helst![/citat]

 

 

Du hade rätt! Det var bara att gå in i utforskaren och ta bort dom. Jag tackar dig så mycket för att du svarade. Jag ringde , som sagt, till Pinnacles egen support och dom hade inte en aning om hur man skulle gå till väga. Dom var helt ute och snurrade med en massa märkliga grejer. Inget av deras förslag fungerade. Tycker inte du att det är minst sagt konstigt att dom inte ens kan hjälpa till med en sådan bagatell?

 

Man som sagt, du skall ha ett stort tack!

Vänligen

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul att det blev rätt!

 

Ett tips: Skaffa en hårddisksläde och montera den i datorn.

När hårddisken börjar bli full och du ändå vill ha kvar det du har sparat, så är det bara att skaffa en ny hårddisk och fortsätta samla nya filmsnuttar på den.

Ja, naturligtvis menar jag ju att du samlar filmerna på en särskild hårddisk och använder en annan för programvaran.

Så gör jag. Har flera lösa hårddiskar monterade i var sin släde. Och en massa gammalt material, som jag ju ledigt raderar när jag är klar med all redigering.

 

Kör hårt och filma snyggt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...