Stefan_holst Postad 17 september 2021 Postad 17 september 2021 Har någon på forumet provat konsumentprodukten Wolverine Movie Maker Pro för att skanna 8mm/Super-8 film? Den skapar en 1080P MP4 fil, men codec och kompressionsgrad okänt för mig. Några råd om värdet på en sådan utrustning och möjligheter till efterbearbetning av det digitaliserade materialet tar jag tacksamt emot. Jag är väl medveten om att en professionell scanning ger så väldigt mycket bättre kvalitet och överväger det alternativet också men vill ha lite mer info om Wolverine. 0 Citera
ghijohansson Postad 17 september 2021 Postad 17 september 2021 Jag vet inget om produkten men en tumregel som ofta fungerar är att frågor om en viss produkt brukar besparas bäst på forumet för den specifika produkten. Nej, jag har ingen aning om ifall det finns något forum för den produkt du nämner. 0 Citera
Stefan_holst Postad 20 september 2021 Författare Postad 20 september 2021 On 9/17/2021 at 5:59 PM, ghijohansson said: Jag vet inget om produkten men en tumregel som ofta fungerar är att frågor om en viss produkt brukar besparas bäst på forumet för den specifika produkten. Nej, jag har ingen aning om ifall det finns något forum för den produkt du nämner. OK, jag har inte varit varit aktiv påm detta forum sedan drygt 10 år tillbaka. Så det var ett nytt sätt för mig som jag inte kände till. Trodde det passade här för det handlar om att ta hand om celluloidfilm. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.