bananskal Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Försöker importera en logga i eps-format till Premiere men den bli jätte pixlig! Jag har bytt från CMYK till RGB för korrekt färgåtergivning och loggan ser perfekt ut när jag sparar den i Illustrator.. Vad är lösningen på problemet? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Spara i bildformat, ex png tiff tga.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bananskal Posted April 7, 2005 Author Share Posted April 7, 2005 Är inte vektorgrafik att föredra? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Premiere verkar inte gilla det :) När du har renderat din film kvittar det ändå om du tänker på storlek 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bananskal Posted April 7, 2005 Author Share Posted April 7, 2005 Blir pixligt, iallafall... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plf66 Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Jag använder Illustrator-eps utan problem med Premiere. Det fungerar alltid bra. Är det så att du inte renderat i Premiere? (Men så enkelt kan det väl inte vara?) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bananskal Posted April 8, 2005 Author Share Posted April 8, 2005 Nä, jag har renderat. Kan det ha något med hur programmet läser fields? När jag förminskar loggan blir ett S ojämn och randig i kanterna. Vid normal stor storlek ser den ok ut. Allt filmat material ser kanon ut.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bananskal Posted April 8, 2005 Author Share Posted April 8, 2005 Lite bluring löste problemet! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts