mason Posted April 4, 2005 Posted April 4, 2005 Har nyligen börjat redigera lite filmer som jag filmat med en Sony dcr-pc109e och har valt att använda Pinnacle studio 9. Problemet som jag har är att kvalitén blir mycket sämre efter redigeringen än vad det är original på banden. Har provat olika inställningar/format i studio 9 men med samma resultat. Vad kan detta bero på ? Kan det vara datorn som är för klen ? (P3 1Ghz 256 RAM 120 HD) Tacksam för svar ! 0 Quote
Leviant Posted April 4, 2005 Posted April 4, 2005 Jag har stött på exakt samma problem, fast jag körde på en annan kamera. Skulle också vilja veta hur man löser detta! 0 Quote
chi Posted April 4, 2005 Posted April 4, 2005 [citat=mason]Har nyligen börjat redigera lite filmer som jag filmat med en Sony dcr-pc109e och har valt att använda Pinnacle studio 9. Problemet som jag har är att kvalitén blir mycket sämre efter redigeringen än vad det är original på banden. Har provat olika inställningar/format i studio 9 men med samma resultat. Vad kan detta bero på ? Kan det vara datorn som är för klen ? (P3 1Ghz 256 RAM 120 HD) Tacksam för svar ![/citat] HEJ! Jag kör Pinnacle 9 och är supernöjd. Verkar nästan som din dator är för klen. Har för mig att Pinnacle rekommenderar en starkare processor än den du har. Läs vad de skriver på sin hemsida :-)) Sen är ju frågan vad du använder för format när du "make movie"- Som sagt jag är nöjd med programmet. (jag kör P4, 2.4, 360 GB och 768 i RAM och på G att stoppa i mer minne) /chris 0 Quote
mason Posted April 5, 2005 Author Posted April 5, 2005 [citat=chi][citat=mason]Har nyligen börjat redigera lite filmer som jag filmat med en Sony dcr-pc109e och har valt att använda Pinnacle studio 9. Problemet som jag har är att kvalitén blir mycket sämre efter redigeringen än vad det är original på banden. Har provat olika inställningar/format i studio 9 men med samma resultat. Vad kan detta bero på ? Kan det vara datorn som är för klen ? (P3 1Ghz 256 RAM 120 HD) Tacksam för svar ![/citat] HEJ! Jag kör Pinnacle 9 och är supernöjd. Verkar nästan som din dator är för klen. Har för mig att Pinnacle rekommenderar en starkare processor än den du har. Läs vad de skriver på sin hemsida :-)) Sen är ju frågan vad du använder för format när du "make movie"- Som sagt jag är nöjd med programmet. (jag kör P4, 2.4, 360 GB och 768 i RAM och på G att stoppa i mer minne) /chris[/citat] ____ Har försökt flera olika format men man vill ju ha så bra kvalitè som möjligt. 0 Quote
Mr_Nitro Posted April 6, 2005 Posted April 6, 2005 Hej ! Har oxå märkt att P9 inte är så bra. Det jag märkte, var att när man använde P9 för "Capture", så blev resultatet skit hur man än ställde inställningarna. Vet inte om det hade med mitt TV-kort å göra(MSI TV@Mywhere) i kombination med P9. Jag löste det i alla fall genom att fånga med WinDVR och sen redigera i P9. Funkar hyfsat att redigera i, men är dock lite instabilt. Observera att det inte går att öppna en i WinDVR fångad film i P9 om senaste patchen är körd(V 9_3_5) - "Stöder inte filformatet...." nåt sånt felmedelande kommer upp. Fö så saknar jag möjlighetetn att bränna en film på CD-skiva(or) i P9. Gör man en liten film som får plats på en CD - varför inte bränna på en CD då ?? Ha d gott !! /Lasse 0 Quote
bengt20700 Posted April 6, 2005 Posted April 6, 2005 Tjapp everybody. Redigerar och är helnöjd med P9, måste vara något fel i inställningen eller otillräcklig datorkapacitet hos andra där problem uppstår. Bränn inte på CD då blir kvalitén inte så bra samt att vissa störningar kan uppstå. CD är till för ljudanvändning i första hand, ej bild. När jag bränt ut på DVD via NeroVision Express SE som är ett kanonprogram att bränna i, skriva skivomslag och etikettera i, blir allt perfekt. Att visa via daton blir alltid något sämre än via en TV, trots skärmstorleken. 0 Quote
Recommended Posts