Gå till innehåll

Liten nätt filmkamera för nära filmning?


Henkes Konstigheter

Recommended Posts

Är totalt novis på teknik 😱, jag är konstnär och behöver hjälp med att hitta en nätt filmkamera för att filma mindre skulpturer med.
Jag lägger upp filmsnuttar på nätet i marknadsförings-syfte och både min mobil (Samsung Galaxy S20 ultra) och Gopro Hero 7 filmar SUDDIGT när jag kommer för nära (Ca 20 cm) skulpturen när jag vill filma detaljer.
Snälla, har någon förslag på en filmkamera som klarar behålla skärpan på nära håll? Den behöver inte vara någon värsting i övrigt och gärna inte för dyr då budgeten är snål.
Vill ha möjlighet att dela online och filmerna ska även gå att redigera i Filmora.

Och jag är som sagt inte så teknikkunnig, så har därför ingen koll på vad jag ska leta efter i specifikationerna. 
Vore mycket tacksam för tips! 😊

/ Henkes Konstigheter

Länk till kommentar
Share on other sites

Var snäll ange ungefär hur mycket du är villig betala. Dessutom, behöver du stativ?

Ett alternativ är kanske att du knäpper stillbilder och sedan i dator syr ihop dem till 3-d modell som du sedan förvandlar till film, så slipper du köpa kamera. Men obs, det tar tid. Och jag har själv aldrig gjort så här så jag vet ej hur lång tid det skulle ta.

Då du beskriver dig som tekniskt okunnig skulle kanske det bästa vara om du börjar samarbeta med någon som har kamera. Men då jag inte vet var i landet du finns så vet jag ej heller om det finns någon filmskaparförening i din närhet.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Det går alldeles utmärkt att använda sig av en mobil att filma med. Köp appen Filmiq pro kan jag rekommendera dig att göra. Då kan du lättare ha manuella inställningar som iso värde, fokus etc. Den kostar typ 200 spänn men är helt klart värt det. Jag har använt en mobil för att filma vissa scener till en kommande långfilm jag jobbar på. Ser hur bra ut som helst. Ha bara tillräckligt med ljus när du filmar. Gärna Led lampor som inte blir varma. Finns i alla prisklasser.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...