peterdenstorste Postad 2 februari 2021 Postad 2 februari 2021 Hej på er, ny på forumet. Googlat runt en hel del men inte blivit klokare. har en hel del gammal Hi8 som jag tänkte rädda, USB adapter och osbvideo i pc. vill ju gärna nyttja s-video kontakten men upplever bilden som grynig, känns dock stabilare än kompositen som ändå ser behagligare ut för ögat. Kan man få lite för och emot, kan inte bestämma mig... går ju tanka på båda sätt om kameran håller men är det värt det. Singla slant? 0 Citera
ghijohansson Postad 3 februari 2021 Postad 3 februari 2021 Jag vet inte, men å andra sidan kan du väl lätt testa. Välj ett band. Digitalisera på båda sätten. Jämför resultaten. Eller missförstår jag dig? Var i landet bor du? Jag frågar eftersom det på föreningsdrivna lokal-TV-stationer och andra filmskaparföreningar kan finnas folk som är vana vid äldre teknik. 0 Citera
Aettan Postad 12 februari 2021 Postad 12 februari 2021 Det kan nog bero på ditt capturekort också för inte alla var eller är inte så bra. Jag köpte Easycap usb donglar och dom var nog bland dom bästa men det fanns förfalskningar dom sög. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.