Gå till innehåll

after effects


Woolke

Recommended Posts

Hur gör man för att få två bilder i en, om jag har ett klipp där det är eld och ett annat klipp där jag går på en gata och då vill få det att se ut som det börjar brinna när jag går, använder mig av after effects men är inte så haj på programmet. Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Oj, många av dom senare tidens inlägg har handlat om hur man sammanfogar två bilder i AE.. kan rekommendera den om höghuset, eller den om ett flygplan som flyger förbi, även den översta länken (Adobe After Effects - tutorials, länkar och guider).

 

Alldeles beroende på om du ska använda dig av alphakanaler eller inte, om nåt är inspelat mot grönskärm, om det ska maskas etc. Men tekniken är ungefär densamma även fall det är eld eller vatten eller vad det nu kan vara.

Så det finns gott om sådant här på forumet. Speciellt mot AE, så det borde inte vara så svårt att hitta nåt matnyttigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

om elden är filmad mot en enfärgad bakgrund (tex. bluescreen) så får du använda dig av chroma-key eller color-key som de står i AE

 

de går ju även om de är fler färger men då måste du använda dig av fler lager där du keyar bort olika färger i varje lager (det bör ju inte vara för stor skillnad på färgen/färgerna bakom elden)

 

om de är för stor variation på färgen för att använda chroma-key så får du använda någon annan funktion där du lägger elden ovanpå och gör en toning mellan elden och det andra klippet

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...