sabio_proeliat Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 När jag importerar bilder till mina projekt i Premiere så anpassas de inte efter hur projektet ser ut, bilden blir antingen för stor eller för liten och visas så i monitorfönstret (Sequance). Hur ska jag göra för att mina bilder automatiskt ska passa in i fönstret så att de inte blir för stora eller för små. Jag vill helst slippa göra detta för hand i Photoshop (ställa om varje bild till 720X526). Detta problem upplevde jag inte i Premiere 6.0 eller 6.5 (använder nu Pro). Har jag kommit åt en inställlning? Tack på förhand. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeCaf Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 Hej du, Ja, det hittar du under "Project Settings->General". Där finns en liten kryssruta benämnd "Scale clips to project dimensions when adding to sequence". Jag misstänker att detta gör det du vill. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabio_proeliat Posted March 27, 2005 Author Share Posted March 27, 2005 Tack så mycket för svaret. Finns det något sätt att applicera denna inställning på mina bilder och klipp som redan är på timelinen. Det blir nämnligen bara rätt på de nya klippen och bilderna. En annan sak är att när jag har video på två tracks så spelas dessa över varandra och inte som jag vill att track 2 ska "prioriteras över" track 1. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 [citat=sabio_proeliat]Tack så mycket för svaret. Finns det något sätt att applicera denna inställning på mina bilder och klipp som redan är på timelinen. Det blir nämnligen bara rätt på de nya klippen och bilderna.[/citat] Nej, du måste importera bilderna på nytt och lägga dom på tidslinjen. [citat=sabio_proeliat]En annan sak är att när jag har video på två tracks så spelas dessa över varandra och inte som jag vill att track 2 ska "prioriteras över" track 1.[/citat] EDIT: Det verkar som om du har ställt opaciteten på det klipp du spelar på Video 2 så att Video 1 därför syns igenom Video 2. /Roger 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts