Gå till innehåll

Problem med rätt size i Premiere


sabio_proeliat

Recommended Posts

När jag importerar bilder till mina projekt i Premiere så anpassas de inte efter hur projektet ser ut, bilden blir antingen för stor eller för liten och visas så i monitorfönstret (Sequance).

Hur ska jag göra för att mina bilder automatiskt ska passa in i fönstret så att de inte blir för stora eller för små. Jag vill helst slippa göra detta för hand i Photoshop (ställa om varje bild till 720X526). Detta problem upplevde jag inte i Premiere 6.0 eller 6.5 (använder nu Pro). Har jag kommit åt en inställlning?

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack så mycket för svaret.

Finns det något sätt att applicera denna inställning på mina bilder och klipp som redan är på timelinen. Det blir nämnligen bara rätt på de nya klippen och bilderna.

En annan sak är att när jag har video på två tracks så spelas dessa över varandra och inte som jag vill att track 2 ska "prioriteras över" track 1.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=sabio_proeliat]Tack så mycket för svaret.

Finns det något sätt att applicera denna inställning på mina bilder och klipp som redan är på timelinen. Det blir nämnligen bara rätt på de nya klippen och bilderna.[/citat]

Nej, du måste importera bilderna på nytt och lägga dom på tidslinjen.

 

[citat=sabio_proeliat]En annan sak är att när jag har video på två tracks så spelas dessa över varandra och inte som jag vill att track 2 ska "prioriteras över" track 1.[/citat]

EDIT: Det verkar som om du har ställt opaciteten på det klipp du spelar på Video 2 så att Video 1 därför syns igenom Video 2.

 

/Roger

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...