Gå till innehåll

Fel på renderingen


Timpa

Recommended Posts

Jag har flera sekvenser som ska renderas ut till avi, jag har placerat dom efter varandra och totalt är det 30 minuter av film.

Efter bara 8 minuter in i filmen dör renderingen plötsligt.

Det råkar också vara så att den första sekvensen är ungefär 8 minuter lång.

Premiere vägrar fortsätta rendera nästa sekvens och storleken på den renderade filen blir som max 1.69 GB.

 

Förslag på vad som kan vara fel?

Länk till kommentar
Share on other sites

vet inte om det har med saken o göra i det här fallet. men jag har stött på ett problem då jag drar över saker till externa hdn, filerna får ej vara över två gb. pga den är fat formaterad. har hört nått om att fat inte klarar av saker som är över två gb!?

 

//johan

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Timpa]Jag har flera sekvenser som ska renderas ut till avi, jag har placerat dom efter varandra och totalt är det 30 minuter av film.

Efter bara 8 minuter in i filmen dör renderingen plötsligt.

Det råkar också vara så att den första sekvensen är ungefär 8 minuter lång.

Premiere vägrar fortsätta rendera nästa sekvens och storleken på den renderade filen blir som max 1.69 GB.

 

Förslag på vad som kan vara fel?[/citat]

Du kanske har valt att rendera ut "Work Area Bar" och inte "Entire Sequence" och det är därför den stannar på samma ställe hela tiden, dvs där Work Area Bar slutar. Prova i sådant fall att antingen ändra Work Area Bar så att den täcker alla klipp du vill rendera ut eller välj Entire Sequence.

 

/Roger

Länk till kommentar
Share on other sites

Mitt problem uppstår när jag ska exportera ut flera sekvenser till AVI. Sekvenserna har jag direkt efter varandra så allt blir 1 fil.

Exporteringen dör efter ca 20% av processen.

 

Det verkar vara en bugg i premiere, en hel del som har upplevt den på adobes forum. Att renderingen crashar utan anledning, lösning är att man tilldelar premiere enbart en (1) cpu i aktivitetshanteraren. Man tillåter alltså inte premiere använda sig utav hyperthreading vid rendering.

Jag lyckades exportera efter åtgärden.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Timpa]Mitt problem uppstår när jag ska exportera ut flera sekvenser till AVI. Sekvenserna har jag direkt efter varandra så allt blir 1 fil.

Exporteringen dör efter ca 20% av processen.

 

Det verkar vara en bugg i premiere, en hel del som har upplevt den på adobes forum. Att renderingen crashar utan anledning, lösning är att man tilldelar premiere enbart en (1) cpu i aktivitetshanteraren. Man tillåter alltså inte premiere använda sig utav hyperthreading vid rendering.

Jag lyckades exportera efter åtgärden.[/citat]

Men då är det inte avi utan mpeg du renderar ut till, eller?

 

Dom problemen med att Premiere Pro lägger av vid rendering är när man har SP2 installerat samt renderar ut till mpeg. Vanlig rendering ut till avi fungerar felfritt.

 

Det finns en uppdatering att hämta hos MainConcept som rättar till det problemet samt en fix hos Microsoft. ( http://www.mainconcept.com/adobemedia/downloads.html )

 

/Roger

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...