Icefall Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 Här är en del av mitt första manus som är ca 12 sidor. Jag vill ha kritik för allt möjligt, och gärna förslag på förbättringar.. Synopsis: Niklas går andra året på gymnasiet och det går bra för honom. Han ser ut att må bra på ytan men under det döljer mörka hemligheter. Hans far är arbetarklass och sträng. Den extrema fadersgestalten tvingar Niklas att arbeta med honom istället för att vara ute med kompisarna. Men en kväll bestämmer han sig för att smita ifrån honom så att han kan träffa kompisarna som planerat en liten överraskning åt honom. Men i skogen händer det en del oförklarliga saker. Det mystiska i skogen och faderns svek leder till att han går ett tragiskt öde till mötes.Unititled_Version1.rtf 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vetgirig Posted March 29, 2005 Share Posted March 29, 2005 Niklas är en 80-årig gammal man och Fredik är 6 år? Glöm inte och beskriva karaktärerna när de introduceras så att läsare får en uppfattning vem de är. En annan sak är att du direkt vill fånga läsaren och biobesökaren - den känns lite seg att läsa. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emperor Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Det stod ju no där att går på gymnasiets 2, så då får man ju en uppfattning om saken, och ja tror niklas int e me i nåt teen squad med 80åringar... Annars var det helt bra va jag tyckt. kan int så myki så vet int om de fans nåt fel där men annars tycke jag att den var helt tydlig, 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giulietta masina Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 En sak jag irriterade mig på är att Niklas pratar med sig själv i skogen. Vem pratar med sig själv på det sättet? Det känns som ett sätt att göra det hela övertydligt. Vad Niklas känner ska han inte säga i dialog om det inte finns ett syfte med det, han ska framföra sina känslor på andra sätt. En anna sak är att pappan anmärker på "20 sekunder sen". Om det inte framgår tydligt att han är ironisk eller liknande så måste det bort. Ändra till att han är tio minuter sen eller liknande, annars blir det liksom löjligt på något sätt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 Ett mörkt och bra manus... Skriv gärna ur hela. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts