Luke Posted March 22, 2003 Posted March 22, 2003 Tjenare, jag undrar om det finns något program för att lägga en bild (videotagning) i en annan bild??? 0 Quote
wedge Posted March 22, 2003 Posted March 22, 2003 Kort svar: Ja. :) Lite längre svar: Går nog att göra i de flesta redigeringsprogram av något bättre kvalitet. Själv sitter jag med Vegas Video 4, och där är det busenkelt att lägga in. 0 Quote
Luke Posted March 22, 2003 Author Posted March 22, 2003 tror du att det går i pinnacle studio 8 ??? det är det enda programet jag har till hands. 0 Quote
Nille Posted March 26, 2003 Posted March 26, 2003 jodå.. det är väll bara att lägga bilden över filmfilen och miska storleken på den.. om det va det du menade ? ;) 0 Quote
wedge Posted March 26, 2003 Posted March 26, 2003 Stillbild ovanpå rörlig=inga problem, men jag tror att Luke menar rörlig bild ovanpå annan rörlig bild, folk brukar tala om PIP (Picture in picture). Jo, det går i Pinnacle Studio 8, men det är trögjobbat: Du skapar en DVD-meny med din stora bild i bakgrunden. På denna lägger du en menyknapp med rörlig bild. Sen måste du rendera hela sk*ten. Efter att ha gjort detta ett par gånger tröttnar man och köper ett riktigt redigeringsprogram ;). 0 Quote
Luke Posted March 31, 2003 Author Posted March 31, 2003 Okej tack för svaren nu ska jag nog kunna fixa det! 0 Quote
Riizen Posted April 29, 2003 Posted April 29, 2003 Jag har prövat att göra en rörlig men jag kan inte. Har hållit på med Pinnacle i ett halv år nu så jag är ganska hemma på det men jag har aldrig gjort en DVD meny.... 0 Quote
Riizen Posted April 29, 2003 Posted April 29, 2003 Rörlig meny knapp alltså bakgrund vet jag hur man gör... 0 Quote
Recommended Posts