sluten_cell_nr13 Postad 21 januari 2020 Postad 21 januari 2020 Jag ska precis köpa ny dator för After Effects och Premiere Pro. Är detta ett bra val? https://www.dustin.se/product/5011159417/infinite-x-plus-9sf Jag kommer lägga till ytterligare 32 GB RAM och en extra M.2 disk. Vad tror ni? 0 Citera
sluten_cell_nr13 Postad 28 januari 2020 Författare Postad 28 januari 2020 Vet inte om det är kosher att tagga in användare så här (hittade inte att det gick på något annat sätt). Skäll på mig annars så tar jag bort det. Men hoppas så klart att Max_H har tid att ge sina två cent. :-) . 0 Citera
Pace Postad 2 februari 2020 Postad 2 februari 2020 Det fungerar dessvärre inte att tagga in användare, sluten_cell_nr13. ;) Inte på den här mjukvaran av forumet i alla fall. Även om hårdvaran är bra för syftet (speciellt med ett grafikkort som RTX 2080 Ti) så tror jag nog att du skulle kunna få ned priset ett par tusenlappar och dessutom få bättre prestanda. Exempelvis genom att satsa på processorn AMD Ryzen 9 i stället, med betydligt fler kärnor till samma pris (Intel har nästan blivit ett skämt i jämförelse med AMD). Det förutsätter att du bygger själv, men många hemsidor (Inet, Komplett, Webhallen har jag sett) har ju datorbyggare där du själv väljer komponenter som du vill ha så bygger de åt dig för några hundralappar. 0 Citera
Aettan Postad 19 november 2020 Postad 19 november 2020 Nu kan man nog lugnt köpa den billigaste Mac Mini M1 den verkar kunna kicka rumpa på det mesta även den billigare versionen. Den lirar up Red Raw 6k filer med effekter utan problem. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.