Spaceromancer Postad 13 februari 2019 Postad 13 februari 2019 Jag fick idag förfrågan från ett bibliotek som vill köpa in en av mina DVD med utlåningsrättigheter. Det här är helt nytt för mig. Vad brukar man fakturera för det? 0 Citera
ghijohansson Postad 13 februari 2019 Postad 13 februari 2019 Du begär samma pris som från andra kunder. Biblioteken betalar normalpris när de köper in både böcker, musik och tidskrifter för utlåning. 0 Citera
Spaceromancer Postad 13 februari 2019 Författare Postad 13 februari 2019 Jag tror inte att det stämmer. Inte efter att ha kollat runt lite på nätet. 600 kr verkar man få betala om man som låntagare har skadat skivan och det motiveras med att det kostar mer när man köper en DVD med utlåningsrättigheter, än bara en vanlig DVD i en affär. Och jag brukar inte ta 600 kr för en DVD :) 0 Citera
ghijohansson Postad 14 februari 2019 Postad 14 februari 2019 Tablå, du kan nog ha rätt. Jag kollade inte utan litade på mitt minne. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.