corax Postad 24 oktober 2018 Postad 24 oktober 2018 Hej, min bmpcc gick nyligen sönder, skärmen kommer aldrig igång :/ Blackmagic själva reparerar den inte då garantin gått ut, vet ni var jag kan hitta en annan reparatör? /Corax 0 Citera
Aettan Postad 26 oktober 2018 Postad 26 oktober 2018 Det finns skärm till den att köpa (förmodligen från asien nånstans) och instruktioner på youtube hur man byter den. Kanske du kan hitta en vanlig elektronikreparatör som vågar ge sig på det med hjälp av det eller fixa det själv. 0 Citera
ghijohansson Postad 26 oktober 2018 Postad 26 oktober 2018 Vissa kameratillverkare saknar auktoriserad verkstad i Sverige, och då tvingas man reparera utomlands. Kolla på diskussionsforum för Blackmagic för det är nog en del som har samma problem som du. 0 Citera
Aettan Postad 28 oktober 2018 Postad 28 oktober 2018 Det var på blackmagic designs forum som jag hittade tipset om filmen hur man gör men det verkar vara värre att hitta skärmen nu för tiden. Men här är en länk från http://www.bmcuser.com/showthread.php?12731-A-New-Option-For-The-BMPCC-A-95-00-LCD-Screen-To-Replace-Awful-Factory-One-! där det finns en länk till en skärm från aliexpress. 0 Citera
corax Postad 24 maj 2019 Författare Postad 24 maj 2019 Tack alla, bmpcc tog sig till slut an kameran, varpå jag skickade den till England, typiskt nog kunde inte de återskapa problemet, varpå ingen åtgärd utfördes. 0 Citera
Aettan Postad 25 maj 2019 Postad 25 maj 2019 Det går att använda en extern skärm via hdmi utgången på sidan av kameran men var försiktig då ingången i kameran är ömtålig och går lätt sönder om man är för hårdhänt. Som stationär kamera kan man ju faktiskt köra med en tv som extern skärm bara den har hdmi och kan se formatet som kameran släpper ur sig. 0 Citera
LindaLarsson23 Postad 26 maj 2019 Postad 26 maj 2019 Jäkligt typiskt att läsa dessa tips efter att jag slängt min kamera. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.