Jump to content

Filmremsa

TrySh

Recommended Posts

Jag håller på med en snowboardfilm. I introt på filmen hade jag tänkt en negtivremsa som rullar lodrätt ner där det är, antingen snowboardsekvenser eller bara vanliga fotografier.

Det ska vara som bakgrund medans det ska vara en titel i förgrunden. Nån som har några tips på hur jag ska göra? Har ingen tillgång till After Effects eller något sådant.

• 3 months later...

I dettta fallet ska man helst inte blanda in 3d program om jag fattat hur du vill ha det.... Eftersom det ska vara bg bild och då går det lika bra med 2d bild istället för 3d eftersom man ser det framför,....

Men att mixtra ihop det utan redigeringsprogram är inte att rekomendera....

det bäta sättet är helt enkelt premiere eller after effects eller något liknande..... men 3d program är inte att rekomendera, det är bara för mycket jobb att göra det i 3d när det räcker att ha det i 2d....

• 6 months later...

jag håller själv på med snowboardfilm så jag tror jag vet vad du menar =)

hör det i Ae och Ps...

http://www.sydneyskateboards.cjb.net/

gå på portfolio och ladda ner sidney montage (den med gubben med staden i bakgrunden) ... är de så du menar?

isåfall gör negativet i Ps med transparanta lager. sen så tar du in det i Ae. Maska in ett klipp i den stora neg rutan. sen samma klipp i dom 2 mindre... sen kan du använda lite basic 3d eller ändra position lite.. kanske lägga in lite film clutter...

hoppas du får till det!

/ph