TrySh Posted March 20, 2003 Share Posted March 20, 2003 Jag håller på med en snowboardfilm. I introt på filmen hade jag tänkt en negtivremsa som rullar lodrätt ner där det är, antingen snowboardsekvenser eller bara vanliga fotografier. Det ska vara som bakgrund medans det ska vara en titel i förgrunden. Nån som har några tips på hur jag ska göra? Har ingen tillgång till After Effects eller något sådant. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sluten_cell_nr13 Posted March 20, 2003 Share Posted March 20, 2003 Borde gå att göra i 3dmax med lite jobb 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TrySh Posted March 20, 2003 Author Share Posted March 20, 2003 Det är så att jag är inte så värst hajj på nått 3d program,har aldrig ens öppnat ett :D Funderar om man skulle kunna fixa det med filmstrip eventuellt... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted March 21, 2003 Share Posted March 21, 2003 Filma det, och testa att mixa in i bilden, är ju värt ett försök. /A. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TrySh Posted March 21, 2003 Author Share Posted March 21, 2003 Ja skulle kunna gå, hittade iof en tortual på en filmremsa i after effects, men fattar fan ingenting av programmet :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted July 17, 2003 Share Posted July 17, 2003 Var anväder du för redigerings program? Borde vara samma princip i alla! Skanna in negativet, kör crop och pan i önskad riktning. Lägg på text osv.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted July 17, 2003 Share Posted July 17, 2003 I dettta fallet ska man helst inte blanda in 3d program om jag fattat hur du vill ha det.... Eftersom det ska vara bg bild och då går det lika bra med 2d bild istället för 3d eftersom man ser det framför,.... Men att mixtra ihop det utan redigeringsprogram är inte att rekomendera.... det bäta sättet är helt enkelt premiere eller after effects eller något liknande..... men 3d program är inte att rekomendera, det är bara för mycket jobb att göra det i 3d när det räcker att ha det i 2d.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poppe Posted January 21, 2004 Share Posted January 21, 2004 jag håller själv på med snowboardfilm så jag tror jag vet vad du menar =) hör det i Ae och Ps... http://www.sydneyskateboards.cjb.net/ gå på portfolio och ladda ner sidney montage (den med gubben med staden i bakgrunden) ... är de så du menar? isåfall gör negativet i Ps med transparanta lager. sen så tar du in det i Ae. Maska in ett klipp i den stora neg rutan. sen samma klipp i dom 2 mindre... sen kan du använda lite basic 3d eller ändra position lite.. kanske lägga in lite film clutter... hoppas du får till det! /ph 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blixa Posted January 22, 2004 Share Posted January 22, 2004 Annars såg den här rätt cool ut: http://www.forge.net/ffae_filmstrip.htm 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts