ghijohansson Posted November 17, 2016 Share Posted November 17, 2016 Jag söker freeware som kan hantera många olika tekniska standarder när det gäller ljud. Situationen är som följer. Till mitt senaste projekt fick jag ljudfiler från andra personer. Då insåg jag att vissa ljudfilmer följde någon teknisk standard som mitt redigeringsprogram inte kunde hantera. Så jag tvingades stoppa in filer i något ljudredigeringsprogram och där omvandla till wav-fil. Jag lyckades hjälpligt hantera situationen tack vare att jag hade två olika datorer med flera olika ljudredigeringsprogram. Men det var onekneligen knas. Och den ena datorn är tio år gammal, så den lär inte hålla länge till. Därför söker jag något freeware som kan konvertera ljud-filer till wav. Redigeringsdatorn har Windows 8.1. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aettan Posted November 18, 2016 Share Posted November 18, 2016 Titta på Reaper, det är ett program som man i alla förr kunde ladda hem gratis och prova och betala om man tycker om det. Reaper är ett väldigt bra musikinspelningsprogram en så kallad Daw (digital audio workstation). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aettan Posted November 18, 2016 Share Posted November 18, 2016 Eller googla på free audioconverter http://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-Audio-Converter.htm 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghijohansson Posted November 19, 2016 Author Share Posted November 19, 2016 Tack båda två. Innan jag startade tråden så funderade jag på om jag skulle börja med att googla, men jag misstänkte att andra haft motsvarande problem, så därför fann jag det relevant att börja med att fråga. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aettan Posted November 19, 2016 Share Posted November 19, 2016 Jag tror att det du behöver är ett konverteringsprogram mera än ett fullödigt inspelningsprogram. Moavi är ett annat företag som har liknande program. Om dom har till PC vet jag inte men jag tror det, dessvärre inte gratis men programmen är inte så dyra och dom funkar bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts