Gå till innehåll

Hyra dvd i Sthlm


tomasz1985

Recommended Posts

Jag har inte kollat runt så mycket efter något bra ställe att hyra dvd film på runt om i Stockholm.. vet bara att här där jag bor hittar man inga äldre klassiker som typ Chinatown, Full metal jacket, Bonnie and Clyde mfl... Är det någon som kan rekomendera något bra ställe någonstanns i centrala Stockholm där de har många schysta titlar? Funderade på boxman men läste att man bara kan hyra en i taget och så måste man skicka tillbaka den innan en ny kommer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Frågan är om detta är rätt forum, och troligen går det utanför voodoofilms regelverk också. Men, det är inte för inte som fildelning har blivit det mest populära distrubitionssättet och där det finns flest filmtitlar att välja på alla kategorier. Varför har inte filmbranschen hakat på detta och drar nytta av den nya tekniken istället för att kidnappa ISPer och hota med stämningar?

Jag är så less på att inte kunna köpa Flåklypa Grand Pri på discshop för att den utgått ur sortimentet, eller att inte kunna köpa "staden med de glömda barnen" för att den aldrig har givits ut (i sverige). Samma sak med hyrfilmer, det är enbart tio-i-top-listan som finns. Men på nätet finns de och snabbt och elegant går det. Jag kan betala för mig, men det går inte.

Tänk om filmbranchen kunde ha ett jättearkiv med världens alla filmer online, och man får själv välja vilket språk undertexterna skall ha, och ett betalsystem typ Paypal eller payson. Jag tror det skulle fungera.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja det är nästan tragiskt om man tänker på hur mycket bra film man går miste om.. Och hur mycket dålig film man tyvärr får stå ut med.

Ett annat lite märklig grej jag har tänkt på är hur sjukt Amerikaniserat

Sverige är filmmässigt. Detta i ett samhälle som annars inte är så amerikaniserat. T.ex om man jämför med många andra länder i Europa som visar mycket mer europeisk och andra nationaliteters filmer.

Verkar vi i Sverige får nöja oss med Ben Stillers nya komedier som kommer ut med jämna mellanrum.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller med om att det är svårt att få tag i annan film än top 10 listor. Dem filmer jag vill få tag på finns att köpa på dvd.se men jag vet inte vart man kan hyra dem tyvärr... Borde ju finnas nån Filmnisse i stan som har en filmuthyrning med intressanta titlar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...