Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej igen!

Kommer ännu en låt från JONFRED som vi även gjort musikvideo till, tanken med den är att den ska vara lite överdriven ang. färger, klippning osv. så jag vet att den inte är perfekt på några av dessa punkter men vi tycker det passar just till dena låten. Kom gärna med feedback som vanligt!

Filmad med en Black Magic Pocket CC och en Panasonic GH6.

Mvh

http://forumbilder.se/ED6PQ/80s-1.jpg

http://forumbilder.se/ED6PQ/alma.jpg

Posted

Tack Fesley!

Nej blev lite väl ljust på vissa ställen men jag lär mig sakta men säkert! Ska ta med mig dina råd i fortsättningen. Detta var den första filmen vi gjorde så det med glasögonen/reflektionerna hade vi inte kommit på ännu! ;)

Japp kommer ca 1 film/veckan så ni kommer få följa utvecklingen och jag tar tacksamt emot feedback för att utvecklas. :)

Mvh

Posted

Hej igen!

Använder Premiere Pro och använder mig oftast av Hooks LUTs efter att ni tipsade mig om det efter förra videon, dock lägger jag på en rgb-kurva för att ljusa hela videon men missade klippen i början så de blev lite väl överexponerade. Saken är att jag nog maxar exponeringen för när jag spelar in ser jag till att inte överexponera. Använder mest ett 20mm 1.7 UTAN ND-filter men som jag skrev tidigare ser jag till att inte överexponera vid filmning (detta blir i post antagligen pga. oerfarenhet). Har även ett kitt-objektiv och ett zoom till pocketen. Till just denna film hjälpte min syster med som b-kamera och då hade hon en Panasonic gh6. Filmar i prores.

Jobbar dock på detta och försöker verkligen ta till mig av allt ni skriver. Sen försöker vi hålla allting relativt enkelt, både musik och videos för att både kunna producera i en bra takt och eftersom vi precis börjat med detta så känner vi att vi utvecklas med varje låt/vide vi gör!

Mvh

• 1 month later...
Posted

Yeap, jag tyckte om att titta på den iaf! Skön rytmkänsla i klippningen och behagliga färger. Den kändes lekfull och tönt-cool. Tycker inte den var särskilt överdriven. För mig handlar det mesta om "da feeling of the film" så att säga och köra på något konceptuellt (inte så bauta mycket tekniskt alltså). Musiken fungerade fint ihop med videon och gjorde det behagligt nog att titta färdigt på hela :)

MVH Samuel

• 3 weeks later...
Posted
Yeap, jag tyckte om att titta på den iaf! Skön rytmkänsla i klippningen och behagliga färger. Den kändes lekfull och tönt-cool. Tycker inte den var särskilt överdriven. För mig handlar det mesta om "da feeling of the film" så att säga och köra på något konceptuellt (inte så bauta mycket tekniskt alltså). Musiken fungerade fint ihop med videon och gjorde det behagligt nog att titta färdigt på hela :)

MVH Samuel

Nailed it man! Tack för feedback och de vänliga orden du satte ord på det vi jobbar för! :)