swempa Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 Nu har jag lagt in effekter och dyl... så nu är jag klar med min redigering! så vad ska jag göra nu när jag vill t.ex. bränna den och göra en DVD meny till min film? Hur ska jag gå till väga?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ior Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 Du får rendera filmen som DV-AVI eller direkt till MPEG-2 och skaffa ett DVD-Authoringprogram som t ex Sony DVD Architect eller Adobe Encore, dit du importerar den färdigrenderade filmen, skapar menyer och sen bränner som DVD. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swempa Posted March 10, 2005 Author Share Posted March 10, 2005 Rendera innebär? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swempa Posted March 11, 2005 Author Share Posted March 11, 2005 Renderar jag i Vegas eller i Sony DVD architect???? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ior Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 [citat=swempa]Renderar jag i Vegas eller i Sony DVD architect????[/citat] Rendera innebär att sätta ihop alla klipp (med pålagda (ljud-)effekter) till en ny fil. Om du ska bränna en DVD av filmen måste du rendera i Vegas (Arkivmenyn | Render as...). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts