Gå till innehåll

Syrgastub med kärra och grimma


JoEng

Recommended Posts

Sitter och jobbar på en kort skräckfilm där jag skulle behöva en syrgasflaska med i bild. Någon som vet hur man kan fixa en (gärna billigt)?

 

Hade idén att köpa en tom gammal gasflaska (ex. dyktub eller svetsgas) och måla om den. Problemet är att dessa ofta är stora och klumpiga. Då flaskan ska dras av ett barn (6-7 år) hade jag helst sett att den var lite mindre (helst 2-4 liter).

Länk till kommentar
Share on other sites

Hade idén att köpa en tom gammal gasflaska (ex. dyktub eller svetsgas) och måla om den. Problemet är att dessa ofta är stora och klumpiga. Då flaskan ska dras av ett barn (6-7 år) hade jag helst sett att den var lite mindre (helst 2-4 liter).

Med de kraven så... CO2-flaska till paintball kanske?

De är små, lätta, och går att få tag på billigt, men det framgår tydligt att de är tryckbehållare med ventiler och allt.

 

Ex 12oz Kolsyretub med on/off valve - Tactical Store - Paintball - Airsoft - Luftvapen

Länk till kommentar
Share on other sites

Eller en äldre uttjänt brandsläckare av mindre modell kanske? Man får ju givetvis ta bort handtaget. Borde gå att hitta dylikt på återvinningsstationer eller liknande, man brukar kunna få ok att ta saker därifrån på lån eller liknande om det är just till filminspelningar etc och det även för stora produktioner.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...