Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej gott folk!...vet inte om ni har varit med om detta: men jag köpte en handbok til premiere pro (Adobe Premiere Pro 1.5 Studio Techniques), det följer md en DVD...problemet är att när jag kopierar DVD-filer (övnignsfiler) över till datan och vill öppna dem så går det inte..har redan beställt två ggn samma dvd. Undrar jag bra om man måste ha perimere pro 1.5 för att kunna öppna dem...underligt....har ni nåt förslag?

Tack för svaret!!

Krapola

Postad

Har du startat APPSTLP.exe som ligger i rotkatalogen på DVD'n?

För att köra övningarna så måste du köra APPSTLP.exe och antingen välja "Install training" eller "Start training". För att kolla på övningarna så måste du ha DVD'n i datorn. Det går alltså inte att kopiera över filerna och se på övningarna direkt från din hårddisk.

EDIT: Eller menar du att du vill öppna dom project som finns på DVD'n?

/Roger

Postad

Med training har jag inget problem alls!! dET är när jag har kopierat över projekten till min data och vill öppna dem...liksom...Det funkar ej!! Vet ej vad som galen....

[citat=Rogge]Har du startat APPSTLP.exe som ligger i rotkatalogen på DVD'n?

För att köra övningarna så måste du köra APPSTLP.exe och antingen välja "Install training" eller "Start training". För att kolla på övningarna så måste du ha DVD'n i datorn. Det går alltså inte att kopiera över filerna och se på övningarna direkt från din hårddisk.

EDIT: Eller menar du att du vill öppna dom project som finns på DVD'n?

/Roger[/citat]

Postad

[citat=Krapola-ux]Med training har jag inget problem alls!! dET är när jag har kopierat över projekten till min data och vill öppna dem...liksom...Det funkar ej!! Vet ej vad som galen....[/citat]

Det som är galet är att dom lagt filerna till projecten lite här och där på dvd'n. Det som händer är att Premiere Pro inte hittar dom och ber dig hitta var dom finns. Vissa filer som tex Saleen_Car.avi finns inte med alls. Var den finns vet jag inte. Helt galet är det iaf...

Jag löste dom flesta, inte alla, av dessa problem genom att skapa en mapp som jag kallade media. Dit kopierade jag all media från dvd'n - avi, wav, jpg. Då är det enklare att hitta dom än att leta runt bland alla olika mappar.

Dåligt att dom inte kollar sånt här bättre när man köpt grejorna för dyra pengar tycker jag. *arghh*

/Roger

Postad

Tjena!! Jag har dock inget problem med dessa fil-format utan med premiere pro filer, det går ej att öppna dem...antingen kraschar adobe eller gar ej bara....underligt....är det samma för dig?

[citat=Rogge][citat=Krapola-ux]Med training har jag inget problem alls!! dET är när jag har kopierat över projekten till min data och vill öppna dem...liksom...Det funkar ej!! Vet ej vad som galen....[/citat]

Det som är galet är att dom lagt filerna till projecten lite här och där på dvd'n. Det som händer är att Premiere Pro inte hittar dom och ber dig hitta var dom finns. Vissa filer som tex Saleen_Car.avi finns inte med alls. Var den finns vet jag inte. Helt galet är det iaf...

Jag löste dom flesta, inte alla, av dessa problem genom att skapa en mapp som jag kallade media. Dit kopierade jag all media från dvd'n - avi, wav, jpg. Då är det enklare att hitta dom än att leta runt bland alla olika mappar.

Dåligt att dom inte kollar sånt här bättre när man köpt grejorna för dyra pengar tycker jag. *arghh*

/Roger[/citat]

Postad

[citat=Krapola-ux]Tjena!! Jag har dock inget problem med dessa fil-format utan med premiere pro filer, det går ej att öppna dem...antingen kraschar adobe eller gar ej bara....underligt....är det samma för dig?[/citat]

Du kommer att få problem när du väl fått Premiere Pro att öppna projectfilerna, jag lovar. Det har ingenting med filformaten att göra.

Vilken version av Premiere Pro har du, 1.0 eller 1.5?

Jag tippar på att du har 1.0 och att det är därför som det inte funkar efterssom projectfilerna är skapade i, och för 1.5.

/Roger

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...