Gå till innehåll

Stabilisera kameraåkning


Joe Hill

Recommended Posts

Jag har spelat in några klipp för en restaurang där jag gör några kameraåkningar. Åkningarna blev inte alls bra. Jag får skylla på att bandet till slidern legat i väskan och rörelserna blev inte så följsamma som jag hade velat ha dem.

 

Nu till min fråga. Går det att justera detta i after effects, eller bara bita i det sura äpplet och åka tillbaka och filma på nytt?

 

https://www.youtube.com/watch?v=KnC3L5wrOzE&feature=youtu.be

Länk till kommentar
Share on other sites

Som Tolin sade, gör den olistad :birp

Kan dock redan nu säga att Warp Stabilizer i Premiere Pro är magisk när det kommer till stabilisering av film.

Har stabiliserat mycket handhållet material och fått det att se ut som jag använt en glider eller dylikt.

 

:bire

Länk till kommentar
Share on other sites

Som Tolin sade, gör den olistad :birp

Kan dock redan nu säga att Warp Stabilizer i Premiere Pro är magisk när det kommer till stabilisering av film.

Har stabiliserat mycket handhållet material och fått det att se ut som jag använt en glider eller dylikt.

 

:bire

 

Ok tack nu har jag fixat olistningen☺

ska prova mig fram med warp stabilizer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Klippen är som tagna ur ett demo för post-stabilisering. Du lär inte ha några problem med Warp Stabilizer :bire

Jag kände för övrigt inte att skavankerna i åkningarna på något sätt distraherade mig från innehållet och är tveksam till att någon lär ha tänkt på det om du hade låtit bli att nämna det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...