OP5 Postad 14 oktober 2014 Postad 14 oktober 2014 Skall göra ett jobb med jävligt tight deadline imorgon. Har inte använt FCP 7 på länge. Hur gör jag? 1. Tar ut kortet från kamera, sätter det i kortläsaren, pluggar in i datorn, kopierar hela mappen med video filerna till hårddisken. Eller? 2. Hur gör jag sen? Kan jag bara drag and drop, eller skall jag ta "IMPORT" och sen "FILES". Eller? Har för mig att de brukar använda nån funktion inne i programmet för att smidigast importera. INGA extraprogram tack! 0 Citera
High1ander Postad 14 oktober 2014 Postad 14 oktober 2014 Du måste använda sonys Xdcam Transfer om du sitter på Mac/FCP, för att "wrappa" filerna till .mov så FCP kan jobba med dom. 0 Citera
picturethis Postad 9 december 2014 Postad 9 december 2014 Hm, jag har ett liknande problem… Sitter på FCP 7.03 och har fått en fil från kund med mtrl från en Sony Ex-1. Jag har skaffat XDcam Transfer, men när jag ska tanka in filen som kallas "BRAV.rar" är den inte markerad så som att jag kan öppna den i Transfer. Jag är intet datageni, har googlat och hittar inte vad som kan kallas problemet. Gjorde nåt liknande för ett par år sedan, men minns bara att det var krångligt. Borde jag ha fått mrtl:et i nåt annat format? Alltså, om jag inte kan öppna det i Transfer? 0 Citera
picturethis Postad 16 januari 2015 Postad 16 januari 2015 Den här frågan verkar vara så klurig att ingen kan svaret . Eller så är den så simpel att ingen vill hjälpa till? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.