Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Skall göra ett jobb med jävligt tight deadline imorgon. Har inte använt FCP 7 på länge. Hur gör jag?

1. Tar ut kortet från kamera, sätter det i kortläsaren, pluggar in i datorn, kopierar hela mappen med video filerna till hårddisken. Eller?

2. Hur gör jag sen? Kan jag bara drag and drop, eller skall jag ta "IMPORT" och sen "FILES". Eller?

Har för mig att de brukar använda nån funktion inne i programmet för att smidigast importera.

INGA extraprogram tack!

• 1 månad senare...
Postad

Hm, jag har ett liknande problem…

Sitter på FCP 7.03 och har fått en fil från kund med mtrl från en Sony Ex-1. Jag har skaffat XDcam Transfer, men när jag ska tanka in filen som kallas "BRAV.rar" är den inte markerad så som att jag kan öppna den i Transfer. Jag är intet datageni, har googlat och hittar inte vad som kan kallas problemet. Gjorde nåt liknande för ett par år sedan, men minns bara att det var krångligt. Borde jag ha fått mrtl:et i nåt annat format? Alltså, om jag inte kan öppna det i Transfer?

• 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...