Jump to content

Musik till film

elias_nilsson
 Share

Recommended Posts

Hej!

Vet inte om jag skriver det här i rätt tråd så postar det på två ställen.. Jag söker efter en filmskapare som gärna inom en snar framtid har planer på att göra en film eller som håller på just nu. Det jag skulle kunna bidra med är musik till denna film. Finns det intresse av att få musik till din/er film så är jag just nu ledig och har rätt mycket tid över. Genre på filmen spelar inte så stor roll. Har lite svårt att hitta filmer där bara musiken tagits bort så har främst jobbat med videos utan dialog och effekter vilket såklart inte är lika roligt. Min senaste scen jag gjorde musik till går att hitta här: https://www.youtube.com/watch?v=iCqzoGX782c

Som sagt, om det finns intresse så går det bra att skicka ett meddelande här eller maila till elias.nilsson_91@hotmail.com för mer information.

Ha en bra kväll!

Elias Nilsson

Tanken är väl att den här typen av trådar ska ligga i "jobbannonser". Men om du har mycket tid över nu, så skulle jag i dina skor spendera den på att kunna visa upp en mångsidighet. Dvs. bygg en liten portfolio med vitt skilda sorters filmer, och lägg sedan musik på känsla till det. Tips på genrer är skräck och drama då det fullständigt dominerar den svenska kortfilmsscenen. Eller ja, egentligen är det drama som dominerar. Eventuellt även komedier tar en del plats. Det görs hur som helst inga Gladiator, Sagan om ringen eller andra episka äventyrsfilmer. Hade jag varit på jakt efter någon som gjorde musik, så skulle jag vilja veta på förhand att denne behärskade genren som jag gjorde filmen inom. Och hur mångsidig personen är rent tekniskt.

För "tyvärr" är det så att det knappast finns ett underskott med aspirerande musiker av olika slag. Precis som med filmare, grafiker och what not. Men jag tror att det är en bra idé att börja "litet", då det lätt faller platt om man ger sig på att ljudlägga filmer av det där slaget. Jag vet också att det efterfrågas filmmusik här då och då, så det finns såklart en efterfrågan. Men jag tänker mest för din egen utvecklings skull, och att du ska få chansen att bli inblandad i ganska seriösa projekt!