Jump to content

Göteborg - söker statister till filminspelning 17:e och/eller 18:e augusti

Höög
 Share

Recommended Posts

Hej,

jag jobbar med ett filmprojekt just nu, en filmatisering av en novell av författaren Hans Gunnarsson. Den 17:e och/eller 18:e (ej helt bestämt i skrivande stund men kommer bestämmas snart) kommer vi spela in på Majornas Krog på Karl Johans gatan i Göteborg (vid Chapmans torg). Jag letar nu efter statister som kan spela kroggäster. Stil: avslappnat, "svensson"-aktigt. Inga repliker, man kommer att sitta vid bord, dricka öl och snacka med sina polare. Med andra ord ett ganska lätt jobb. Det är nollbudget, men jag vill ändå betala något - känns bäst så, så jag kan erbjuda 100:-/timmen. Det är tal om antagligen 2-3 timmar. Arbetstiden kan vara något obekväm då vi måste spela in när krogen är stängd - detta för att ha full kontroll och undvika situationer som "Är det filminspelning?? Är det tv?? Får man va med?" och vinkande i kameran. Så, inspelningstiden kommer att vara antingen ett par timmar på natten den 17:e (en söndag) till den 18:e, eller på morgonen den 18:e. Det är dock som sagt en centralt belägen krog och det går spårvagnar precis utanför.

Det är främst killar/män jag letar efter men även kvinnor är välkomna att anmäla sitt intresse. Maila mig kontaktuppgifter och ett representativt foto på dig själv till: matildahoog@gmail.com

Jag letar också efter en kille/man som kan spela utvecklingsstörd. Denna roll är aningens mer krävande, du kommer att bli lite mobbad av dina "vänner" på krogen som "hjälper" dig att dricka din öl, så att det kommer att rinna lite utanför. För detta kan det vara bra att ta med ett ombyte. Möjlighet att tvätta av sig finns i köket på krogen (men du ska inte bli totalduschad i öl alltså) och det utgår en större ersättning för denna roll. Inga repliker.

Om du är intresserad av denna roll, skriv det i mailet.

Hoppas på många svar!! Och fråga på om det är nåt jag har utelämnat!

Vänligen,

/Matilda Höög

Ps. Se Matilda Höög on Vimeo för andra saker jag gjort, för ett hum om stil, et c. Ds.