Jump to content

Vad tycker ni om Musikvideon ?

Nject
 Share

Recommended Posts

Hejsan Voodofilm!:) Mitt namn är Jesper och jag går på Sigtuna Folkhögskolas Filmlinje och i våras fick vi i uppdrag att göra en musikvideo.

Jag och en vän i klassen (Som jag även gick i gymnasiet med - Estet, Musik) valde att göra en musikvideo som vi har planerat länge.

Innan ni ser filmen tänkte jag bara skriva historian bakom låten och syftet med filmen.

Jag satt en dag i gymnasiet och spelade in saker med en korg synth när jag råkade komma på en melodi med ett oerhört äckligt ljud.

Jag spelade in detta (För skojs skull) och glömde bort det. Några dagar senare öppnar min vän projektet och hör detta, han skrattar

och säger till mig att vi borde göra en låt utav det. Sagt och gjort vi gör det. Vi visar upp det för andra för att se deras reaktioner,

roligt nog gillade dom flesta det, syftet var dock för att få folk att skratta, detta var skit tyckte vi. Så vi funderade; Okej, musiken

har ingen känsla så sången borde vara på ett låtsas språk. Vi bestämde oss för att sjunga in det på låtsas franska för att härma

genren "french house".

Efter låten var klar började vi planera en musikvideo. Vi ville ha en musikvideo som är grotesk, svår att förstå och försöka lura publiken

med falska metaforer. Vi har dock blandat in seriösa metaforer, vill helst inte avslöja dom då det är roligare med att höra andra folks

uppfattningar. Vi gjorde detta som en protest emot dagens innehållslösa musik kan man säga.

Vi är fortfarande bara elever som studerar film, vi lär oss fortfarande så vi vet att musikvideon inte är perfekt. Jag är dock nöjd över

resultatet då vi fick 2-3 inspelningsdagar på oss att göra musikvideon, vilket jag anser är ren ondska.

Skriv gärna frågor eller vad ni tycker, konstruktiv kritik är alltid välkommen :)

Mvh,

Jesper Klaréus