TheQuo Postad 26 april 2014 Postad 26 april 2014 Jag undrar om man kan måla fram lager i Premiere Pro? Ni som använt Photoshop kanske fattar vad jag menar. Det så att jag har ett videoklipp, en halvbild på en människa, och på det lagret har jag ett klipp med en ljuseffekt. Just nu kommer ljuset även på personens arm vilket jag inte vill. Kan man på ett enkelt sätt fixa så att man tar bort effekten just här? 0 Citera
Pontus Norberg Postad 26 april 2014 Postad 26 april 2014 Jag undrar om man kan måla fram lager i Premiere Pro? Ni som använt Photoshop kanske fattar vad jag menar. Det så att jag har ett videoklipp, en halvbild på en människa, och på det lagret har jag ett klipp med en ljuseffekt. Just nu kommer ljuset även på personens arm vilket jag inte vill. Kan man på ett enkelt sätt fixa så att man tar bort effekten just här? Garbage matte! :bire 0 Citera
Max_H Postad 27 april 2014 Postad 27 april 2014 Inte enkelt, men använd Track Matter eller Adjustment Layer. 0 Citera
Max_H Postad 27 april 2014 Postad 27 april 2014 Nästa version av PPro CC får Motion Tracker + Masker. 0 Citera
TheQuo Postad 27 april 2014 Författare Postad 27 april 2014 Garbage matte! :bire Testade det men verkar ju extremt opraktiskt tyvärr. Det finns inget suddgummi som man kan måla fram det underliggande videolagret? 0 Citera
Max_H Postad 27 april 2014 Postad 27 april 2014 Du kan använda en Title där du via de olika verktygen ritar en "form" som passar för armen. Lägg den ovanför lagret med "armen", högerklicka och välj "Adjustment Layer". Nu är din Title ett adjustmentlayer som funkar som dom i Photoshop. Notera att det krävs CS6 eller högre för att detta ska funka. Annar är väl After Effects nästa steg... 0 Citera
TheQuo Postad 27 april 2014 Författare Postad 27 april 2014 Du kan använda en Title där du via de olika verktygen ritar en "form" som passar för armen. Lägg den ovanför lagret med "armen", högerklicka och välj "Adjustment Layer". Nu är din Title ett adjustmenlayer som funkar som dom i Photoshop. Notera att det krävs CS6 eller högre för att detta ska funka. Annar är väl After Effects nästa steg... Okej, kör CC på min laptop 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.