Gå till innehåll

Premiere pro +Mask


TheQuo

Recommended Posts

Jag undrar om man kan måla fram lager i Premiere Pro? Ni som använt Photoshop kanske fattar vad jag menar. Det så att jag har ett videoklipp, en halvbild på en människa, och på det lagret har jag ett klipp med en ljuseffekt. Just nu kommer ljuset även på personens arm vilket jag inte vill. Kan man på ett enkelt sätt fixa så att man tar bort effekten just här?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag undrar om man kan måla fram lager i Premiere Pro? Ni som använt Photoshop kanske fattar vad jag menar. Det så att jag har ett videoklipp, en halvbild på en människa, och på det lagret har jag ett klipp med en ljuseffekt. Just nu kommer ljuset även på personens arm vilket jag inte vill. Kan man på ett enkelt sätt fixa så att man tar bort effekten just här?

 

Garbage matte! :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan använda en Title där du via de olika verktygen ritar en "form" som passar för armen. Lägg den ovanför lagret med "armen", högerklicka och välj "Adjustment Layer". Nu är din Title ett adjustmentlayer som funkar som dom i Photoshop. Notera att det krävs CS6 eller högre för att detta ska funka.

 

Annar är väl After Effects nästa steg...

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan använda en Title där du via de olika verktygen ritar en "form" som passar för armen. Lägg den ovanför lagret med "armen", högerklicka och välj "Adjustment Layer". Nu är din Title ett adjustmenlayer som funkar som dom i Photoshop. Notera att det krävs CS6 eller högre för att detta ska funka.

 

Annar är väl After Effects nästa steg...

 

Okej, kör CC på min laptop

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...