Pontus Norberg Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Finns det någon vänlig själ där ute som kan förklara/vet några bra länkar som förklarar hur man synkar separat inspelat ljud med tidskod? Klippen har tidskod och även klappa. Jag klipper i premiere. Hur går jag tillväga? 0 Quote
Ray_Ban Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 Jag sitter på jobbet och här har jag bara Premiere elements 10. (Har premiere CC hemma). Jag har inte jobbat med synkning bild och ljud, däremot har jag i elements jobbat med att synka flera klipp och misstänker att du kan göra på samma sätt. Men jag hoppas det finns någon som kan förklara det bättre, men du får min version först så du kan testa. Jag gör som så att jag tar klilppet jag skall använda och går fram till den framen som jag vill använda som synkpunkt (typ där du visuellt ser att klappan slår ihop) och där lägger jag en markering. Sedan går jag till mitt andra klipp (i ditt fall ljudet) och letar upp motsvarande punkt (där klappans ljud kommer) och lägger en markering där. Efter det lägger jag båda klippen på tidslinjen och linjerar mina valda markörer. Ibland får jag flytta det ena klippet någon frame framåt eller bakåt för att få synkningen att stämma. Men väldigt ofta stämmer det väldigt bra (Jag har ju ljud på båda mina klipp och då hörs ju direkt om någon ligger felsynkad) 0 Quote
Christian van Caine Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 PluralEyes (tror jag det stavas) är din bästa vän. Premiere CC ska dock vad jag hört ha nåt liknande inbyggt. Har dock inte testat den då jag kör med CS6. 0 Quote
Recommended Posts