jonas18z Postad 2 mars 2005 Postad 2 mars 2005 Skolan ska köpa in en ny kamera och nu undra jag vilken som jag ska rekomendera. Och jag sett på många ställe att detta ska vara bland de bästa sakerna men vilken ska man välja? Thomsson VIPER Panasonic Varicam Sony HDW-F900 0 Citera
jns Postad 5 mars 2005 Postad 5 mars 2005 Jösses! Vad går du på för skola egentligen. Om ni sysslar med kameror i de prisklasserna tror jag nog att det finns bildad personal inom det området på skolan. Det beror ju helt på vad ni ska använda kamerorna till. 0 Citera
sound_front Postad 5 mars 2005 Postad 5 mars 2005 Hehe... Håller med Jns! Vet du inte vilken kamera du skall tippsa om i den klassen ska du nog inte tippsa om någon kamera alls! Jag skulle valt Panasonic AJ-HDC27F framför dom andra! men det är bara smak sak! Annars verkar Viper mycket bra! med sina 9,2 Mp CCD! Men jag har inte plåtat med någon av dom så va vet jag? Kamerorna är väll till för samma ändamål! så skilnaden är inte "enorm" på dom!-? Vilken skola går du på? Mvh/ Martin L 0 Citera
jns Postad 6 mars 2005 Postad 6 mars 2005 Men nya format kommer ju också ny redigerings utrustning. Panasonic är ju helt klart en fördel vad gäller den aspekten, men bildkvalitén/upplösningen är ganska långt ifrån Vipern. Viper kameran är relativt ny och obeprövad. De finns antagligen i få exemplar och kostar ofantliga summor stålar. Så det kanske inte är något val om ni ska filma nyhetsrepotage. Så frågan är vad de ska användas till och hur resultaten kommer att visas. 0 Citera
swedishmeatball Postad 6 mars 2005 Postad 6 mars 2005 shit dom där går ju på en halvmiljon och uppåt...jag ska tyckte min skola var bra som hade sony 9000 kameror och sony pd150 kameror. mn dom där....ta vilken som helst innan dom ångrar sig!! 0 Citera
Mickels Postad 18 mars 2005 Postad 18 mars 2005 [citat=jns]Jösses! Vad går du på för skola egentligen. Om ni sysslar med kameror i de prisklasserna tror jag nog att det finns bildad personal inom det området på skolan. Det beror ju helt på vad ni ska använda kamerorna till.[/citat] Behöver man vara så mycket bildad att sköta dyrare grejer, första gången jag höll i en kamera av toppmodel, var en Sony DCR 500 med utbytbar optik, måste säga att man kände sig fri, de dyrare kameror som ser jobbigare ut att hantera är gjorda för att hantera enkelt. De dyraste toppmodellerna tycker jag är betydligt enklare att hantera än tex Sony PD100 om man bortser från storleken. Det enda e väl lite inställningar som kan vara svårt att fatta (tex tidskodinställningar och lite annat), men det lär man sig fort. 0 Citera
High1ander Postad 16 juli 2007 Postad 16 juli 2007 canon xm kameror kasnke :D Over 2 ar sedan nagon skrev i den har traden, over 2 ar... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.