Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hejsan!

Jag sitter med en HP Pavillion core 2 2.66Ghz

8 Mb ram

Nvidia 9800

Windows 7

Adobe Premiere Elements 10

Jag har skapat projekt (filmer) på olika moment och sparat dem låt säga moment 1, moment 2 osv.

Moment 1 består av flera olika filmklipp som är sammansatta liksom flera olika titlar. Samma är det för alla moment.

Jag har sparat dem via DELA funktionen och sparat dem som först AVCHD MP4 H264 1920x1080p 25 alternativet för att få så bra upplösning som möjligt (Var min tanke).

Sedan har jag skapat ett nytt projekt där jag har tagit in mina DELADE momentfilmer som filmklipp och lagt ihop dem på tidslinjen.

Därefter har jag skapat huvudmenymarkör för varje klipp samt en stopp för varje klipp då jag vill att det skall återvända till huvudmenyn efter varje klipp.

Sen så har jag valt en skivmeny (Falsk Widescreen tror jag den heter) och sett att mina huvudmenyer kommit upp där.

Efter det har jag gått på DELA menyn igen för att DELA det till en skiva och har valt skiva, satt i skivan, gett det ett namn, Satt det till PAL Widescreen, och sedan Bränn...

Det kommer upp en stapel och det står Mediekodning under stapeln.

Efter ca 2 timmar är det klart och klar markeringen kommer upp varvid jag tar skivan och sätter i min andra dator och den är TOM.

Provar att DELA om filmen denna gången som skiva men väljer att lägga den till en mapp i mina dokument/filmer och startar processen...mediekodning... 2h senare klart!

Men inte en enda fil i mappen.

Provar flera gånger.

Installerade om Premiere samma resultat!

Jag har DELAT om alla moment till HDTV 1080p 25

Och gjort ett nytt projekt och länkat ihop allt enligt ovan och provat att DELA igen, till en mapp!

Men inga filer!!!!

Vad gör jag för fel? Varför står det att den mediekodar men den skriver inte filerna varken till skiva eller till disk?

Frustrationen är nära!

Har önskat mig Premiere Pro men får nog skriva till tomten nästa gång.... chefen lyssnar inte :)

Posted

Nu har jag provat att starta ett nytt projekt och lade in alla filmerna på timeline och delade.

Då fick jag ut en skiva!

Då provade jag att lägga till scenmarkörer vid första framen på varje film och en stoppmarkör på sista framen.

Och så tog jag samma meny som tidigare, jag körde även en förhandsgranskning vilket fungerade bra och då gjorde jag en delning till skiva igen

Men denna skivan var efter 2 timmar TOM...

Jag blir inte klok...

Fungerar det inte att ha scenmarkörer och stoppmarkörer?

Posted

Har du något mellanrum (där det är helt "tomt") mellan filmerna? I så fall, testa att lägg ett svart klipp där (eller vilken färg du nu vill ha).

Posted

Tack Max_H!

Jag lade in ett mellanrum på 5 frames mellan varje klipp där jag lagt stoppmarkör.

Och sedan gjorde jag en dela/skiva/mapp i Pal Widescreen.

När jag nu tittar i mappen så har jag en film och det fungerar.

Nu ska jag bara bränna till skiva.

Och sedan börja ta tag i varför resten av datorn packar ihop ;)