_toveee_ Posted February 24, 2014 Posted February 24, 2014 Hej Vi ska spela in flera kortfilmer, och håller på att lära oss grunderna i filminspelning. Vi har blivit tipsade om att skaffa en ntg-2 från Röde, och vi undrar om det verkar som ett bra val. Har ni några andra förslag vill vi gärna höra på dom också! Mvh Tove 0 Quote
DJ_Leirbag Posted February 24, 2014 Posted February 24, 2014 Tjena! Jag är ljudtekniker och jag tycker det låter bra :) Köp den gärna begagnad, tex på blocket, vend.se så sparar ni pengar. 0 Quote
Jesper Magnusson Posted February 26, 2014 Posted February 26, 2014 Jag skulle säga att det beror på i vilka miljöer ni spelar in, och vad ni spelar in på. Inget ont om NTG2, det är en helt ok budgetmick, men om ni ex kommer vara mycket inomhus kan en hyperkardioid vara att föredra framför en shotgun, och om ni spelar in på något som har brusiga preamps kan det ge problem med NTG2, som inte har så hög utsignal. 0 Quote
Recommended Posts