Gå till innehåll

Se när ett filmklipp är inspelat


Ray_Ban

Recommended Posts

Hejsan jag har fått ett antal filmklipp som jag ska sätta samman.

De är inspelade med GoPro 3 och Canon HF G30.

Mitt problem är att jag ska försöka sammanfoga dem i tidsordning men de har itne fått namn som det går att uttyda från.

Och när jag tittar så står det

Skapad den: 2013-10-29 13:25

Senast ändrad. 2013-10-25 15:45

 

Men jag vill ju veta när den är inspelad, och tidslag. (Jag vet att inspelningsdatum är 2013-10-15.

 

Jag har Windows 7 och jag har Premiere elements 10 att tillgå men ingen internetuppkoppling på den maskinen.

Orginalfilerna finns inte kvar på minneskorten.

 

MVH

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du inte hittar några uppgifter om inspelningstidpunkt under varje fils egenskaper så lär du få gå tillbaka till den som filmade eller var med och genom at se bilderna bestämma i vilken tidsordning de togs.

 

Jag gjorde nyligen en bröllopsfilm där jag dels hade filer från en kamera som filmat stora delar av hela tillställningen men med usel kvalitet. Dels hade jag ganska många filmsnuttar som tagits av anhöriga och gäster med deras telefoner under tillställningen. Jag lyckades genom att jämföra de olika klippen med varandra bestämma i vilken ordning de skulle ligga. För synkningen av ljudet är ljudspåren en stor tillgång och ganska lätt att jämföra med varandra om de ligger vågform på tidslinan..

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...