Jump to content

Recommended Posts

Posted

Pinnacle Studio 14 klarade inte blanda scener tagna med min Canon Legria HF G10(25b/s) och actionkameran Sony HDR AS-30(30b/s) om det är större mängd film som ska sättas ihop. Actionkamerans scener rycker som om den klipper bort några rutor för att få samma hastighet som Canonscenerna. Jag vet att GoPro Hero3 kan filma i 25b/s men den är för stor på bredden för mina behov. Någon som har erfarenhet av att blanda filmhastigheter, speciellt i Premiere Elements 12 som jag just skaffat?

Hittar för övrigt inte funktionen att rättvända scener som filmats på annan ledd, finns inte den funktionen i Premiere 12?

Posted

Du kan blanda, och (möjligen) med fördel högerklicka på klippen som har en annan bildrutefrekvens och markera det som på engelska heter Frame Blend (har inte den svenska versionen installerad). I snabba rörelser kan det tyvärr ge en ghostingeffekt, men det är inte mycket att göra.

Det finns också en effekt som heter Horisontell- eller Vertikal-flip som du kan använda för att vända dem rätt.

//M