Gå till innehåll

Blanda filmhastigheter samt vända bild i Premiere E 12


Jan Gissberg

Recommended Posts

Pinnacle Studio 14 klarade inte blanda scener tagna med min Canon Legria HF G10(25b/s) och actionkameran Sony HDR AS-30(30b/s) om det är större mängd film som ska sättas ihop. Actionkamerans scener rycker som om den klipper bort några rutor för att få samma hastighet som Canonscenerna. Jag vet att GoPro Hero3 kan filma i 25b/s men den är för stor på bredden för mina behov. Någon som har erfarenhet av att blanda filmhastigheter, speciellt i Premiere Elements 12 som jag just skaffat?

 

Hittar för övrigt inte funktionen att rättvända scener som filmats på annan ledd, finns inte den funktionen i Premiere 12?

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan blanda, och (möjligen) med fördel högerklicka på klippen som har en annan bildrutefrekvens och markera det som på engelska heter Frame Blend (har inte den svenska versionen installerad). I snabba rörelser kan det tyvärr ge en ghostingeffekt, men det är inte mycket att göra.

Det finns också en effekt som heter Horisontell- eller Vertikal-flip som du kan använda för att vända dem rätt.

 

//M

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...